Działanie 2.2 Rozwój e-usług
„Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego
wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa (EA)”
Powiat ciechanowski jest partnerem w projekcie realizowanym przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (Lidera Projektu) w partnerskiej współpracy z 36 powiatami i 278 gminami.
Jest to projekt kluczowy wpisany do Indykatywnego Planu Inwestycyjnego w ramach „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 – 2013” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Priorytet II - e-Rozwój Województwa Mazowieckiego, Działanie 2.2. - Rozwój e-usług.
Okres realizacji projektu obejmuje lata 2009 – 2014.
Budżet projektu: 60 mln zł, w tym:
- 51 mln zł to środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- 9 mln zł to środki beneficjentów projektu tj. Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz uczestniczących w nim 36 powiatów i 278 gmin, w tym:
- 1 126 560,00 – wkład własny Województwa Mazowieckiego
- 7 873 440,00 – wkład własny powiatów i gmin biorących udział w projekcie.
Wkład własny Powiatu Ciechanowskiego w realizowanym projekcie wynosi 39 405,00 zł
Do podstawowych celów projektu EA należy zaliczyć:
I. Poprawę funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego i optymalizację kosztów utrzymania tych jednostek poprzez:
- podniesienie na wyższy poziom standaryzacji, jednolitości i harmonijności rozwiązań w zakresie e-Administracji, a w konsekwencji automatyzację części procesów zarządzania oraz wytwarzania i archiwizacji dokumentów,
- wdrożenie jednolitych, standardowych mechanizmów, opartych na technologii teleinformatycznej, umożliwiających wymianę informacji, w tym informacji przestrzennej, gromadzonej na różnych poziomach administracji publicznej;
II. Zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów informacyjnych administracji publicznej;
III. Usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców poprzez:
- umożliwienie obywatelom i przedsiębiorcom korzystania z usług świadczonych przez administrację publiczną drogą elektroniczną,
- zapewnienie dostępu do danych zawartych w rejestrach publicznych i innych zbiorach prowadzonych przez administrację publiczną na szczeblu gminnym, powiatowym i wojewódzkim.
Do głównych zadań w projekcie EA, należą:
- opracowanie i wdrożenie podstawowych komponentów systemu informatycznego e-Urząd (rdzenia systemu), które będą umożliwiały m.in. elektroniczny obieg dokumentów i zarządzanie tymi dokumentami, elektroniczną obsługę obywateli, a także komunikację elektroniczną pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego;
- opracowanie i wdrożenie systemów dziedzinowych wspomagających realizację ustawowych zadań gmin i powiatów;
- dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania systemowego do jednostek organizacyjnych beneficjentów projektu.
___________________________________________________________________________________________________________
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013”